Prehodavci

2018

V letošnjem planu planinskih izletov smo uvrstili tudi najlepšo markirano planinsko pot. Bila je to dvodnevna tura s prenočevanjem v Koči na Prehodavcih. Že mesec dni prej sem rezerviral ležišča. In tako je prišel 20. dan v mesecu. Z štirimi avtomobili smo se pripeljali do parkirišča v Senožetu, kjer nas je čakal lokalni avtobus. Skoraj neverjetno, a vožnja do planine Blato je bila brezplačna le za parkiranje smo za vsak avto plačali 4€ za dva dni. Po prijetni vožnji smo se tako ustavili na razpotju za planino Vogar. Začetek hoje je bil nekoliko po asfaltu a kmalu smo zavili v gozd in tako po lepo uhojeni in markirani poti v eni uri in še nekaj prispeli do Koče pri Jezeru. Tu smo se odločili, da gremo najprej do planine Viševnik in drugi dan nazaj mimo Dednega polja. Prijetna gozdna pot najprej mimo planine Viševnik in nato z lepimi razgledi do planine Ovčarija. V bistvu skoraj brez postanka smo nadaljevali do vrha Štapc. Tu smo se nekoliko okrepčali in kmalu nato nadaljevali do Male Tičarice. Lep razgled na dolino Triglavskih jezer nas je vse očaral. A naš današnji cilj je bil še daleč. Nekoliko smo se spustili in nadaljevali pot po pobočju Kopice in se povzpeli na Veliko Zelnarico. Tu se pa nismo kaj dolgo zadrževali, ker so prihajali neki črni oblaki. Na srečo brez grmenja. Pot navzdol je bila dokaj zahtevna in zato smo pazljivo sestopali z vrha. Kmalu, ko smo prispeli do Vratic nas je nekoliko osvežila manjša ploha, ki pa se je kmalu večkrat ponovila. Ob poti smo opazovali kozorogov boj, zato smo morali nekoliko zastati, saj je bilo nevarnost padajočewga kamenja. Ja in na koncu smo v močni plohi le prispeli do koče. Na srečo je bilo v koči še nekaj prostora, da smo se posedli in preoblekli premočena oblačila. Zvečer pa na počitek na pograde in zjutraj zopet na pot. Trojica se je drugi dan odločila, da gre še na Kanjevec a jim vreme to ni dopuščalo. Tako so po najbližji poti sestopili do Dednega polja, Planine Laz in do Koče pri planini Jezero. Večina pa smo je lepo podali po dolini Sedmerih jezer. Žal nas je nekoliko namočilo, a kmalu je posijalo sonce in tako smo srečno brez strel in grmenja prispeli do koče Pri sedmerih jezerih. Tu smo se zopet zbrali, počakali zaostale in nadaljevali pot najprej na Štapce in naprej mimo Planine Ovčarije, Dednega polja in Koče pri planini jezero. Tu smo se združili s tremi pohodniki, ki so želeli Kanjavec a jim to na žal ni uspelo.
Zaradi odhoda avtobusa smo tu obstali kar nekaj ur, saj bi bilo čakanje na postaji manj ugodno kako v hladni senčki ob koči. Vseeno smo odšli nekoliko prej, saj smo predvidevali, da bo na postaji večja gneča. Na srečo smo bili tam prvi in tako smo lahko vsi vstopili naenkrat in se zapeljali do naših parkiranih avtomobilov. Prvi dan smo hodili skupaj skoraj 8 ur drugi dan pa le 5. Imeli smo sicer nekaj manjših problemov, a na koncu se je vse izšlo v najlepši način, razen gumidefekta enega avtomobila na povratku.
Tu je album slik od Joca
Klik na sliko za ogled albuma

Laško 2018

Današnji izlet v Laško
Da smo se tja odpravili dan pred prireditvijo Pivo in cvetje, je že naša stalnica. Za dopoldansko hojo z ogledom kakšne zanimivosti vedno poskrbi naš prijatelj Drago Podreberšek. Tudi tokrat je bilo tako. Vreme nam ni bilo naklonjeno, saj je ves dan deževalo, a to nas ni niti malo oviralo. Tako je Drago z ženo in prijateljem v Rimskih Toplicah sprejel nas 16 udeležencev, ki smo prispeli z vlakom iz Ljubljane. Takoj nas je poslal na pot, saj smo bili tako časovno, kot po kilometrih oddaljeni od našega cilja v Laškem (ogled pivovarne), kjer smo morali biti pred 14. uro (še prej pa malica-kosilo).
Dež nas je neusmiljeno močil, ko smo hodili proti obeležju Antona Aškerca, ki stoji na mestu, kjer je živel in kjer je tudi propadla revna hišica, saj se baje ni dala obnoviti.
Našo skupino devetnajsterice so tukaj zapustili Nada, Vesna in Stane, ki so se šli raje namakati v termalne vode zdravilišča Laško, kot da bi se še naprej namakali od bogatega darila z neba.
Ostali pa strmo v hrib – pravzaprav smo osvojili en hribček, pa sem spregledal ime! Pri spustu po blatni, strmi gozdni cesti smo se po premisleku odločili, da ne gremo po ozki mokri in nevarni stezi pod steno, kjer se je ponesrečil alpinist Franček Knez, temveč se po cesti spustimo v Marijo Gradec in se preoblečemo ter pomalicamo v gostišču Čater. Noro dobro smo jedli, pa cena tako ugodna, da bi tja kar večkrat šel na malico. Pričakali smo še naše »tri zdraviliške plavalce«, ki so imeli kar dolgo pešpot do tega mesta, da bi nato skupaj odrinili pred pivovarno Laško. Tam smo počakali njihove vodiče, ki so nas popeljali na ogled izdelave piva, saj je bil danes dan odprtih vrat. Zelo zanimivo, pa še zgodovinske trenutke od ustanovitve pivovarne naprej smo si ogledali v za to prirejenih prostorih. Po ogledu je sledila degustacija njihovih proizvodov, postregli so nam z okusnimi klobasicami, prestami, pa mažoretke in pihalna godba so imeli generalko……ni da ni….doživeli smo resnično veliko na ta turoben, bolj jesenski, kot poletni dan.
Zahvala gre seveda domači ekipi z Dragom na čelu, ki vedno najde kaj zanimivega na njihovem koncu. Ne smem pozabiti na našega Jana in Marjana, ki sta poskrbela za organizacijo in spremstvo – Jan tudi za pomoč deklici Ani, ki ji dopoldanski sprehod po blatnih poteh in dežju, nikakor ni ugajal.
In nekaj teh vtisov delim z vami
Franci Hrastar
Zapisal med polfinalno tekmo Hrvaška – Anglija 11. julija 2018

Ogradi

2018

S petimi avtomobili smo prispeli do prepolnega parkirišča na Planini Blato. Oviratlon do lovske koče in Planine Krstenica smo zmogli. Kratka pavza in razdelili smo se v dve skupini: Čeladarji in Nečeladarji. Prvi so se preko Planine Jezerca povzpeli na Ograde in se po grebenski poti spustili na Planino v Lazu, drugi pa smo odšli do Planine v Lazu in počakali na prvo skupino. Vmesni čas smo izkoristili za odlično kislo mleko, žgance z zabelo, tudi žejni nismo bili. Ogledali smo si izdelavo sira, ki jo je nam in skupini mladih iz Francije, predstavila majerica Lucija. Gospa Tatjana že 30 let vsako leto pride pastirski stan, kjer preživi svoj prosti čas. Letnica pri vhodu sega v leto 1876. Stan je etnološko ohranjen , tu smo tudi požigosali svoje knjižice in popili šilce za zdravje in dobro voljo. Pri odhodu smo že zaslišali Janov glas, prva skupina se je že vračala na Planino. Polni lepih vtisov rožnih poljan gorskega cvetja in razgledov so se razpoloženi posedli , pomalicali nato je sledilo druženje. Nekaj kapelj dežja nas niti ni osvežilo. Ker je bila tudi pot iz Planine v Lazu do Blata deloma podrta smo odšli po malo daljši poti do Planine Jezero. Tu smo pojedli še zadnje zaloge iz nahrbtnikov, se odžejali in se spustili do avtomobilov. Plan pohodnih tur se izpolnjuje, sledi dvodnevna tura na Prehodavce in planinski tabor v Slatni, gore nas družijo in osrečujejo! Alenka

Nedelja 8.7. je bila dan za prvi letošnji dvatisočak. Na Ograde (2087 m) smo se s planine Blato povzpeli po lovski poti do planine Krstenica, nato čez planino Jezerce po nemarkirani poti na Lazoviški preval in po strmem, mestoma z ruševjem obraščenem grebenu na vrh Ogradov. Travnati vrh je v tem času bogat s planinskim cvetjem. Sestopili smo po južnem pobočju do planine v Lazu, kjer smo se imeli tako lepo, da smo se kar težko odpravili še do planine pri Jezeru in končno nazaj do izhodišča. Adrijana