Poletni tabor PD Iskra Ljubljana – Bavšica 2015

Dogodki PD Iskra Ljubljana

Poletni tabor PD Iskra Ljubljana v PUS Bavšica
Že tretje leto zapored so se člani društva srečali na poletnem planinskem taboru. Tokrat se je štiridnevni tabor odvijal v planinskem učnem središči Bavšica, kjer ima Mladinska komisija Planinske zveze Slovenije lep dom z vsemi obveznimi in neobveznimi dodatki za uspešno realizacijo tabora.
V četrtek zjutraj smo prispeli v dolino Bavšice in se razporedili v sobe, ki so poimenovane po okoliških vrhovih, ki jih vidimo skozi okna sobe: Briceljk, Špičica, Bavški Grintavec, Rombon… Po kosilu smo odšli na sprehod do trdnjave Kluže, kjer nam je član Društva 1313, Vladimir Lipovšek /Paolo Rossi pripovedoval o trdnjava in bojih v času 1. svetovne vojne. Utrdba je že v 15. stoletju preprečevala turške plenilne vpade. Prav tako v 18. stoletju avstrijska posadka brani trdnjavo pred vojsko generala Napoleona Bonaparta. V 19. stoletju trdnjava dobi današnjo podobo in odigra ključno obrambno vlogo na soški fronti. Organizirano vodenje nadaljujemo tudi do trdnjave Fort Hermann prav tako namenjena obrambi v času vojne.
Naslednje jutro sicer ni sijalo sonce, vendar nas, planince, to ni ustavilo, da se pod vodstvom Igorja Zlodeja, lokalnega vodnika, gorskega reševalca, letalca in prijatelja, podamo na zanimivo pot. Od B postaje Kaninskih žičnic smo se povzpeli do planine Krnica nato pa pot nadaljevali v treh skupinah, ena proti Veliki Črnelski špici, druga do sedla Prevala, tretji dobri dve uri hoda ter po malici povratek do planine Prevala, kjer smo z zanimanjem spremljali goste, ki so prišli uživati na Zipline Bovec. Vsaka skupina je uživala v izletu, rezime ture pa je razkril še večernega skritega gosta. Obiskal nas je Viki Grošelj, pedagog, pisatelj, alpinist in nas popeljal v svet alpinizma v gorovja Himalaje.
Novo jutri prinese sonce, ponovno se formirajo tri težavnostne skupine. Ena skupina se na vse zgodaj zjutraj opravi na Rombon, ki smo ga vse dni gledali iz Bavšice, druga skupina se odpravi na Svinjak in tretja na ogled obrambne utrdbe na Čelo, nato pa po atraktivni obsoški poti, čez viseče mostove do taborniškega prostora, kjer so snemali film Gremo mi po svoje z Jurijem Zrnecem. Popoldne smo za opremljene in željne novih znanj realizirali tudi obisk učne ferate v Bavšici. Po večerji so sledila večerna poročila, o katerih je poročala Bavšica tv24. Sledilo je večerno druženje ob glasbi in plesu. Igro iz življenja lokalnih prebivalcev in glasbo so nam predstavili člani Folklorne skupine Razor iz Tolmina.
Zadnji dan je bil namenjen obisku gore, ki je v Sloveniji na četrtem mestu po nadmorski višini – Mangart, 2679mnv. Formirali sta se dve skupina, ena, ki je šla po Slovenski smeri na vrh in druga, ki se je na vrh povzpela po Italijanski. Vsi smo uspešno osvojili vrh, ki nam sicer ni nudil lepih razgledov, kljub vsemu pa smo uživali vsi. Rezime ture in podelitev zahval, priznanj in čestitk pa klasično »Pri Aljažu« v Dovjem.Rezime pove, da je bil tabor uspešen in da se bomo v Bavšico še vračali, saj je ostalo še veliko neosvojenih vrhov in še marsikateri neodkrit kotiček zahodne Slovenije, kjer se skrivajo lepote naše domovine. Tabor pa je tudi dokaz, da zmoremo več in da zmoremo še bolje.
Dora

Poletni tabor PD Iskra Ljubljana smo preživeli v dolini Bavšice, neokrnjeni dolini nad katero se dvigajo mogočni gorski grebeni, le nekaj kilometrov stran od Bovca. Nastanjeni smo bili v planinskem učnem središču PZS. Imeli smo voden ogled trdnjav Kluže in Fort Herman, naslednej tri dni so bile organizirane zahtevne in manj zahtevne planinske ture. Sama sem se udeležila pohoda na 2067 visoko sedlo Prevala pod Presteljenikom, Svinjak in Mangart. Naši najvzdržljivejši planinci so osvojili Veliko Črnelsko Špico in Rombon. Drugi večer smo imeli zanimivo predavanje in prijeten pogovor z Vikijem Grošljem, zadnji večer so nas zabavali člani kulturne skupine Razor. Za kurjenje kresa pa nam je zmanjkalo časa, prav tako je ostalo veliko neosvojenih vrhov, zato v Bavšico pridemo še kdaj.
Adrijana

Pogum in vztrajnost nosita magični talisman, pred katerim izpuhtijo vse težave in ovire (John Quiny Adams, mail Franci H.) . Prav to načelo me je spremljalo na planinskem taboru PD Iskra v času od 20.08.2015 do 23.08.2015, na katerem sem spet preživela nekaj nepozabnih trenutkov oziroma dni. Poleg hoje v hribe smo se izobraževali tudi na kulturnem področju. Prvi dan smo si ogledali trdnjavo Kluže (Flitscher Klause) in topniško utrdbo Fort Hermann, s katero sta tvorili t.i. bovško zaporo.
Drugi dan nam je Dora priravila presenečenje in kot gosta večera povabila Vikija Grošlja, slovenskega alpinista, planinskega vodnika, gorskega reševalca, športnega pedagoga in pisatelja.
Tretji dan pa je bil kulturni dogodek nastop skupine Razor in nato je sledil še ples, ki pa ni zgolj kulturni dogodek, ampak se z vsakim gibom v človekovi duši ustvarja zadovoljstvo.
Zadovoljstvo pa se v moji duši ustvari tudi, ko mi uspe osvojiti vrh gore, kamor smo namenjeni. Zato sem bila nase kar malo jezna, ker se drugi dan nisem odločila iti na sedlo Prevala. No, tudi ogled adrenalinske bombe (3 km dolg spust po jekleni vrvi med dvema točkama 200 m nad tlemi pri tudi do 60 km/h) ni bil kar tako.
Sem pa zamujeno nadoknadila tretji dan, ko sem se povzpela na Svinjak, pod budnim očesom vodnika Jana. Hvala Jan. Bilo bi res kaj narobe z mano, če ne bi razumela njegovih zelo natančnih navodil smile emoticon. Največji izziv ta dan in na taboru nasploh pa je bilo zame plezanje na plezalnem poligonu, kjer sem prvič uporabljala samovarovalni komplet. V pomoč mi je bil Drago Car, ki me je varno vodil pri vzponu in sestopu. Ko pa sem bila na varnem, se je “samo še pokadilo” za njim in se je s svojim tempom vrnil k skupini. Ampak tudi počasi se daleč pride, kajne? Drago, hvala tudi tebi. In se priporočam še za kdaj drugič.
Zadnji, četri dan smo se povzpeli na Mangart, do sedaj moj najvišji osvojeni vrh s svojimi 2679 metri nadmorske višine.
Vsi organizatorji, Nada Uršič, vodniki Alenka Sekelšek, Jan Skoberne, Roman Semenič, Marjan Klančar, lokalni vodnik Borut, Dušan Semenič in seveda Dora, si zaslužijo vse pohvale za lepo preživete dni.
Stanka

Foto albumi: Fotografije so prispevali Roman, Fedor, Stanka, Marjan, Adrijana, Alenka.

1. dan – Kluže Prihod, nastanitev, obisk Trdnjav Kluže in Fort Hermann
2. dan – Prevala Skupaj smo hodili do pastirske koče nad podstajo B žičnice na Kanin. Druga skupina je šla na Černelsko Špico
2.dan – Černelska Špica Bila je to zahtevnejša 7 urna tura. Zaradi megle na vrhu smo bili prikrajšani za razglede. S prvo skupino smo se na povratku dobili zopet pri koči. Rezime ture smo opravili v gostišču v kampu. Zvečer nas je obiskal tudi Viki Grošelj, ki nam je opisal svoje doživetja na Himalaji. odgovarjal je tudi na naša vprašanja .
3.dan – Svinjak Tudi tokrat smo se razdelili v 2 skupini, lažja na Svinjak težja pa na Rombon. Poskusili smo se tudi na plezalni steni in jo uspešno premagali. Zvečer je bil na vrsti kulturni in zabavni program.
3.dan – Rombon Lep razgled z vrha je nadomestil včerajšnjo meglo s Špičke.
4.dan – Mangart Mangart smo osvojili po Slovenski in Italijanski smeri. Na koncu smo se zbrali bil pri Aljažu v Mojstrani, kjer smo se zahvalili organizatorki Nadji in Adrijani in ostalim, ki so odločilno prispevali k uspešnemu zaključku letošnjega letnega tabora.